onsdag 21 september 2011

Vänt var det här!

I torsdags för snart en vecka sedan var jag på BVC. Längd, vikt och huvudomfång mättes i vanlig ordning och jag gjorde ingen besviken. Hursomhelst så sa Laila (BVC-sköterskan) när hon såg mig ligga på mage och hålla både huvud och bröstkorg högt, att hon trodde jag snart skulle kunna rulla runt.

De senaste dagarna har det sett ut som att jag skulle vända mig från rygg till mage, har legat på sidan och försökt komma runt. Istället överraskade jag mamma och mig själv med att snurra från mage till rygg idag. (Visserligen är det vanligast att bebisar vänder just från mage till rygg först, men ändå). Det roliga var att mamma just denna stund hade pappa på tråden, så han fick också vara med på ett hörn. För att försäkra sig om att det inte bara var en synvilla la hon mig på nytt på mage - jag gjorde samma sak igen. Men sedan fick det vara nog.

Elaka tungor skulle kanske säga att det är min runda och goa mage som förenklar just vändningen från mage till rygg (och försvårar det motsatta). Men sådant prat lyssnar jag inte på, utan dagens vändning är resultatet av min tålmodiga och medvetna träning. Punkt.

Träna på mage.. 
..vila på rygg.

1 kommentar:

  1. Ojdå, vilken liten akrobat du är. William väntade tills han var 4 månader med att vända från mage till rygg, och två månader till åt andra hållet. Han ogillade visserligen starkt att ligga på mage, så det blev inte mycket träning... Bra gjort, Rebecca!

    SvaraRadera