fredag 30 september 2011

Fredagsmys

Den här fredagen har varit en hemmadag utan större eskapader. Lydia är lite hostig och stannade hemma från förskolan idag för att vila lite. Men vi har myst desto mer.

Innan läggningen nu på kvällen var det dags för familjebad med Lydia och pappa. De andra två hade redan tjuvstartat lite när jag hoppade ner i badet. Var roligt att få plaska tillsammans. Lydia greppade mitt ben och sjöng "sparka sparka med lilla benet, sparka med liten fot". Pappa hjälpte mig att simma fram och tillbaka. Sedan kom mamma och tog upp mig igen.

Väl uppe fortsatte fredagsmyset med storasyster. Jag lade på eget initiativ armen om Lydia. Vi satt i pappas knä och kollade på Fåret Shaun. (För er som inte känner till det så är Fåret Shaun "ett mycket trevligt program" som både jag och morfar rekommenderar, finns på SVT Play.) Var så mysigt att jag somnade ganska omgående kind mot kind med min syster.




Apropå morfar så fyller han år idag, grattis! Mormor fyllde tio dagar innan, hon är ett år yngre än honom men under tio dagar var de lika gamla. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar