fredag 30 september 2011

Kille-kille-kill på magen

De senaste dagarna har det varit mycket musik och mycket utevistelse. I tisdags var det kanonväder hela dagen - ändå var vi inomhus första halvan. Det var musiklek i Lyse! Många hade hittat dit och denna gång var jag vaken hela musikstunden. Sedan intog jag soffan.


Eftermiddagen spenderades i trädgården hemma och i lekparken. Jag satt i babybjörnen och var vaken och sov om vartannat. Det var ganska många barn där när vi kom, till och med en fyra veckors bebis, men vi var de sista som lämnade.




Igår var det babyrytmik i Lysekil. Om jag inte var i form förra gången var jag det desto mer då. Jätteskoj och mysigt och fullt av bebisar, vart kommer alla ifrån?

Ett skriftligt smakprov på en sång som vi brukar sjunga på babyrytmiken (och hemma) och som verkligen sätter sig på hjärnan är:
Kille-kille-kill på magen, kille-kille-kill
Kille-kille-kill på magen, kille-kille-kill
Kille-kille-kill på magen, kille-kille-kill
å killa, killa, killa, killa lite var du vill!

Kille-kille-kill på kinden, osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar