söndag 25 september 2011

Den lugnaste dagen

Slocknat
Denna lördag har nog varit den lugnaste dagen i mitt liv. Pappa åkte vid åttatiden med Lydia till mor och dotter Tersmeden, Maria och Alice. Sedan såg jag inte skymten av Lydia förrän på kvällen, då mamma och jag åkte för att hämta henne. (Då blev det i och för sig lite mer livat, det blev middag där innan vi åkte hem för att sova). Pappa åkte efter att ha lämnat Lydia till Karlstad och var borta till midnatt.

Mamma var dock kvar, tur det för jag känner mig fortfarande lite för liten för att bli lämnad ensam hemma. Vi tog det lite piano, handlade, jag sov en hel del, vi bakade. Det högsta ljudet jag hörde under dagen hemma var nog elvispen, annars var det mest varit tyst och stilla.

Ganska skönt med en sådan här dag emellanåt. Men det skulle nog bli väldigt långtråkigt i långa loppet.
Lydia och Alice plockar persilja till middagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar