onsdag 21 september 2011

Baby-aktiviteter

Ett säkert knep om du vill att något ska verka lite extra mysigt och roligt är att du sätter ett "baby" framför själva aktiviteten eller händelsen. Rytmik låter väl halvkul - babyrytmik mycket härligare. Babycafé låter trevligt, men ärligt talat, hur mycket kaffe dricker vi bebisar egentligen? Massage tycker nog de flesta om, men babymassage låter väl ännu mysigare, inte sant?

Badbild från i somras
Det senaste i raden i kategorin baby-aktiviteter är för min del babysim. Jag är nu anmäld på en sådan kurs som ska börja i oktober. Jag älskar ju att bada balja, så jag tror det kan bli jätteskoj.

Babyrytmik var jag på förra torsdagen. Men den dagen var jag inte alls i form, jag sov och skrek om vartannat. Mest sov jag. Vet inte varför jag var som jag var, men så värst mycket behållning av babyrytmiken fick jag inte. Lite trist eftersom det är varannan vecka, men bättre lycka nästa gång.

I måndags var det babymassage, näst sista gången. Nytt var ansikte och rygg, men hela kroppen gicks igenom och jag utsöndrade massor av måbra-hormoner. Kommer att sakna dessa stunder, men nu kan ju mamma knepen och dessutom behöver jag inte oroa mig för att inte få träffa övriga bebbar i gruppen mer - vi har hamnat i samma föräldragrupp som startar i oktober.

Igår åkte vi på musiklek, men utan Margareta som var ledig blev det bara fika och lek. Idag har vi haft en "baby-hemmaochmys"dag, det är ganska skönt med sådana emellanåt. Imorgon är det babycafé. Här ligger vi inte på latsidan med baby-grejer må ni tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar