onsdag 14 september 2011

Höstruskiga dagar

Har inte varit så flitig på att skriva på sistone. Har till och med kommit på mig själv att gå in på bloggen för att titta om det dykt upp något nytt inlägg, för att sedan inse att, ja just ja, det är ju hos mig bollen ligger. Men ibland finns inte inspirationen där (andra gånger får jag nästan hejda mig).

Att jag inte skrivit beror inte på att det inte funnits något att skriva om. Har varit med om massor.

Regnet har öst ner och huset knakat av blåsten, särskilt på nätterna. Det är orkanen Katja, som visserligen degraderats, som dragit över landet. Det har ändå varit rätt mysigt att vara inne i värmen. Och nu skiner solen igen.

Det har varit församlingshelg i Lyse - arbetshelg i församlingshemmet. Jag bidrog mest som pausfågel. Häftigt att se hur mycket man kan göra med små medel, när det är många som hjälps åt. Särskilt bra tycker jag resultatet blev i rummet där barnen brukar leka, men jag är kanske lite subjektiv.

I lördags gjorde Lydia, mamma och jag dessutom en avstickare, det var tvåårskalas. Sov mig igenom detta, men kunde skönja ljudet av bus och kul, samt glada tillrop om att det var en sagolikt fin tårta.

I måndags var det babymassage, armar, mage och ben blev masserade. Armar var nytt för denna gången. Och igår var det musiklek. Fullt av bebbar, barn och föräldrar. Lika roligt som sist!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar