onsdag 7 september 2011

Härlig tisdag

Tisdag och uppstart av musiklek för terminen i Lyse församlingshem. Äntligen skulle jag få träffa den fantastiska Margareta jag hört så mycket gott om, äntligen skulle jag få uppleva det jag så många gånger fått höra genom magen. Lek, sång, maraccas, trummor, dans, fika och massa annat kul. Fullt av barn och föräldrar. Och jag blev inte besviken, det var precis så roligt som jag hade föreställt mig. Jag som vanligtvis brukar sova länge under förmiddagen höll mig vaken större delen av tiden, sov bara ett litet tag i början av musikstunden. Glad och jollrande var jag också, så roligt med lite buller och bång, glada tillrop, liv och rörelse.



När vi kom hem slocknade både Lydia och jag och sov gott. När vi vaknade väntade en överraskning. Fina Evelina hade kommit från Göteborg för att hälsa på. Nybliven barnmorska är hon dessutom och vet allt om hur det går till när vi små kommer till världen. Måste erkänna att fast jag precis gått igenom detta så förstår jag inte alls hur det gått till, ett mirakel är vad det är. Och det tycker nog Evelina också, sin utbildning till trots.

Ute ösregnade det och blåste kuling (typ). Inne hade vi det mysigt tillsammans. Hösten verkar inte vara så tokig trots allt. Sommaren har sin charm och hösten har sin charm. Det dröjer ett tag tills jag få uppleva vinter och vår, men det ska bli spännande det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar