måndag 26 september 2011

Vacker höstdag

Den här dagen har pendlat från regn till sol till regn igen. Vi lyckades med konststycket att ta till vara på alla timmarna på bästa sätt. Vi var ute när det var fint och inne med trevligt sällskap när det regnade.
När Lydia, mamma och jag kom till lekparken på förmiddagen hade det precis börjat spricka upp, marken var blöt av dagg och löven seglade sakta ner från träden. Vackert! (Tyvärr hade även en del mygg hittat dit vilket förstörde lite av idyllen..). Kort efter oss kom en hel drös med ungar - två mammor med tre barn vardera. Ett av dessa barn bor på min gata och är bara en månad yngre än mig. Han, liksom jag, passade på att sova i den friska luften medan de andra fikade, pratade, lekte - helt enkelt sådant man brukar göra i en lekpark. Tänk att den dagen ska komma när även jag kan sätta en spade i marken! Är inte där riktigt än.

På eftermiddagen började det regna alltmer och pappa som skulle snickra lite på vårt barnvagnsgarage (extra förråd kan man också kalla det) tillsammans med grannen fick skjuta lite på det. Lydias kompis Alva kom hit med sin mamma och sin fyra månader "gamla" lillebror Vincent. Vi hade det mysigt inomhus. Imorgon ses vi igen på musiklek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar