torsdag 22 december 2011

Uppesittarbebis


Rocky road, farligt gott enligt hörsägen
Så här i juletider har jag möblerat om lite bland mina sovvanor. Har under en längre period brukat somna för natten runt åtta, på senaste tiden 1, 2, 3 timmar senare.

Tycker det är så roligt med allt julstök. Köttbullar ska stekas, knäck ska kokas, kakor ska bakas, julkort ska skrivas, julklappar ska slås in osv, osv. Den ena uppesittarkvällen efter den andra.

Vid några tillfällen har jag somnat ganska tidigt men vaknat till efter en stund för att märka att vi har gäster och fullt av liv där nere. När katten är borta.. verkar det som att mina föräldrar tänker lite grann. Men det vill jag ju inte missa, hälsa vill jag ju i alla fall.

Tänk vad mycket förberedelser det är inför julafton, den dagen måste vara något i bebisväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar