torsdag 8 december 2011

Julavslutningar

Julen närmar sig, året börjar närma sig sitt slut. Jag märker att mycket jag gör är för sista gången "för den här terminen". Känns lite vemodigt. Men glädjande nog börjar det mesta snart igen, i början av nästa år.

Förra veckan var det till exempel sista gången med föräldragruppen på BVC. Vi fick träffa en barnpsykolog. Intressant att höra om min utveckling.. Även om det var sista gången (och inte bara för terminen) har jag en känsla av att jag kommer att stöta ihop med dessa bebisar fler gånger.

Babysim var inte för sista gången förra veckan, men jag kanske önskar att så vore? Nejdå, så illa är det inte, men jag gick upp ur plurret lite i förtid denna gång. Någonting var inte som det skulle, man kan inte alltid vara på topp.


I tisdags var det terminsavslut på musiklek i Lyse. Små tomtenissar, pepparkaksgummor (till exempel jag) och andra julfina barn fyllde salen med sång och rörelser. Och idag var det sista gången för babyrytmik, även där med jultema. Längtar redan till att det drar igång igen! Men däremellan kommer fasta.. jul menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar