fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

I förhållande till hur mycket jag varit med om har jag inte skrivit så mycket i advent. Jag har varit med mamma och hälsat på Maria på Sörgraven, Sofia var också där. Maria har även varit här och hälsat på. Jag har varit på julmarknad i Lysekil och på Röe gård. Jag har haft bebisbesök av småsyskon till Lydias kompisar, bebisbesök av bebisar från min föräldragrupp, varit på bebisdejt i Lysekils församlingshem. Vi har haft besök sena kvällar med fika och levande ljus. Jag har följt med mamma och pappa till Torp för julhandel. Lydia var dock med familjen Larsson den dagen, och igår var hela familjen där och pysslade. Mys! Farmor och farfar har varit här, de passade Lydia och mig den fjärde advent så att mamma skulle få se den fantastiska (enligt alla som sett den) musikalen Kärlekens väg i Lyse kyrka. Detta och en massa annat har jag varit med om.

På väg till Torp. Denna gång sprang vi faktiskt på Matilda med föräldrar som åkt dit från Brålanda. Lycklig slump som gjorde besöket på Torp väl värt det.
Det är först idag, dan för dopparedan, som inget står på schemat. Inget spännande i alla fall. Det ska städas (igen! tar det aldrig slut? verkar vara en evighetsgöra). Det ska tvättas. Det ska packas (på juldagen åker vi och vill ju inte packa på självaste julafton). Men - en rolig grej dock - det ska rimmas! Lite rimstuga ska allt bli skoj. Skepp o hoj!

Rim och ramsor gör babyn glad,
det är lika viktigt som att ta ett bad,
för lika ren och fin som man vill va,
lika glad vill man vara varje da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar