måndag 12 december 2011

Lilla julafton

En trevlig nystartad tradition är att fira lilla julafton med fina familjen Balldin (Fredrik och Karin är ju mina faddrar). Melker och Lydia har firat tillsammans tidigare men för första gången fick även jag vara med. (Förra gången låg jag visserligen i magen, men då var min hörsel inte fullt så utvecklad så jag minns det faktiskt inte).

Det blev ett julbord i miniformat, julklappar och dans runt vår minigran. Vi ska köpa en riktig också men den senaste tidens hårda stormar har tufsat till granarna så mycket att ingen dög enligt pappa. Men snart så.. Jag låg på fårskinnet och tittade på när de andra dansade och sjöng. Melker och Lydia var mest trovärdiga som grodor tyckte jag.


Om detta var en försmak på julafton så ser jag verkligen fram emot den riktiga. Och i morgon så är det lussefirande på Lydias förskola. Ska bli så kul, då åker pepparkaksklänningen på igen!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det!
    Kram Maria O

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jättemysigt med jul! Och det var mysigt att hälsa på dig också i lördags :-).

    Kram Rebecca

    SvaraRadera