tisdag 13 december 2011

Lusse lelle

Det var en strid ström av folk till Mariedals förskola idag. Halv nio var det lussefirande på Hummern och Krabban. Vi som trodde att vi för en gångs skull var väl förberedda fick ändå vår vana trogen stressa runt innan avfärd. Denna gång var det min pepparkaksklänning som var spårlöst försvunnen. Först när vi gett upp och jag var istället fått på mig min julklänning hittades den i bilbarnsstolen (av alla ställen), men då var det redan för sent.. Nåväl, värre öden kan tänkas.

Lydia var en jättefin Lucia, jag tjöt stolt bland åhörarna där jag förmodligen var den yngste. Alla barnen var så duktiga! Åtta sånger hade de lärt sig, en del var helt nya för mig. Efter sångstunden var det fika innan vi "anhöriga" fick lämna förskolan för denna gång.

Lite svårt att se var det då många var längre än mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar