måndag 22 augusti 2011

Gäster och främlingar..

..är vi på denna jord.

Och för mig har (hittills) alla gäster vi fått varit främlingar. Till en början. Men så fort jag lär känna dem tycker jag om dem.

Som de gäster vi haft veckan som gått:
* Jeanette och Magnus kom från Göteborg och hälsade på - om jag ska bygga hus någon gång i framtiden ska jag fråga dem om hjälp. De har nämligen byggt ett hus själva helt från grunden. Undra om de är lika bra på sandslott?
* Snart fem månader gamla Alice kom också från Göteborg och hälsade på. Vilken liten solstråle! Ett riktigt charmtroll och en liten kopia av sin pappa Mattias. Mamma heter Madeleine. (Madeleine hade sytt ett jättefint hårband till mig ni ska få se mig i när mitt huvud blivit lite större).
* Astrid och Sebastian tittade förbi en förmiddag. Dans eller tennis, det är frågan? Det var deras specialiteter i alla fall. Kan vara bra att redan börja fundera på vad jag ska pyssla med när jag kan börja gå. Vid sidan om fotboll förstås..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar