onsdag 24 augusti 2011

Flickor efterlyses till framtida fotbollslag

Just nu verkar det bara födas pojkar. I alla fall i Lysekil. I alla fall i vår bekantskapskrets (5 pojkar av 5 möjliga är vi uppe i hittills). Men ändå. Inget ont om pojkar, absolut inte, men lite skoj hade det ju varit med i alla fall en till tjej. Mitt hopp står nu till Amandas och Elliots mammor som väntar smått i november, men även där verkar de tro på killar. Hallå, vilka ska jag spela i Lysekils F-11 fotbollslag med?

I tisdags förra veckan träffade jag för övrigt Tim och Vincent, två av grabbarna. Vi var i Pinnevik, soligt och blåsigt på samma gång. Lydia sprang omkring med sina kompisar, jag sov - hela tiden. Tror jag kommer få lite mer utbyte av kompisträffarna längre fram, när sovintresset avtar.

2 kommentarer:

  1. Det finns några flickor i Brastad... så Stångenäs kan ju bli klubbadress då ;)

    SvaraRadera
  2. Laila på BVC sa igår att det var ungefär lika mycket pojkar som flickor som fötts i kommunen. Kanske är det så att det föds mest flickor i Brastad och mest pojkar i Lysekil? :-) Nåja, det ska nog räcka till ett fotbollslag någonstans i alla fall. :-)

    SvaraRadera