måndag 22 augusti 2011

Den som väntar på något gott

Länge har det talats om att det skall bli en färjelinje mellan Lysekil och någon hamn i Norge. Med länge menar jag inte bara länge ur mitt perspektiv på knappt 50 dagar utan många år. Ibland har det varit nära att komma igång, ibland har det legat lite lågt. Planer och mark finns för området i hamnen som skall bli ett kaj- och shoppingområde. Och så igår så kom det plötsligt en stor färja hit, Stena Baltica. Ryktet gick, nu var det snart dags. Dessutom hade hamnen tidigare i veckan gått ut med att Byggmax nordiska centrallager hamnar här i Lysekil och att hamnen efter flera svåra år nu var på gång igen. Och att fler goda nyheter var på gång. Så jag började tänka att det kanske snart skulle kunna bli en resa till Norge för mig.

Men... Riktigt så bra var det inte. Tydligen hade Stena en färja över för tillfället som skall säljas eller hyras ut. I väntan på det hamnade den i Lysekil. Roligare än så var det inte. Hoppas att de hyr ut den till någon som vill börja köra mellan Lysekil och Norge.

Foto: Johannes Jönsson

Foto: Johannes Jönsson

3 kommentarer:

  1. Tycker om att du också håller på med fartygsskådning Rebecca, mycket bättre än fågelskådning :-)

    SvaraRadera
  2. Om jag får henne billigt så slår jag till, funderade i helgen på att starta rederi, men det skulle ju vara tankbåt och inte färja, men någonstans måste man ju börja.
    /gissa vem :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, Maria, starta rederi! Hade det inte varit väldigt häftigt? Här har du en säker "färjekund".

    Kram Rebecca

    SvaraRadera