måndag 11 juli 2011

Rebecca Raketen

Den 5 juli tyckte jag det var dags att se vad livet utanför magen hade att erbjuda. Meddelade försynt mamma om detta på morgonen och utan större stress ringde de till farmor och bad henne komma för att hämta storasyster Lydia. Medan de åkte till Tången på Orust, så åkte jag, mamma och pappa till Göteborg. Någon brådska var det inte, de hann både göra fint hemma och klippa gräset. Vi passade på att besöka IKEA på vägen och några sista förnödenheter inhandlades till mig.

Tavlan på förlossningsrummet
Farfar var i Göteborg och jag fick för sista gången höra hans röst via fostervattnet. Efter att ha försökt passa på att vila tyckte mamma och pappa att en liten promenad kunde vara bra för att påskynda min ankomst. Och det gjorde susen. Kvart i nio ringde de till förlossningen och bad om att få åka dit. Ytterligare lite senare var vi på plats.

Den berömda belöningen
för föräldrarna.
Det var många bebbar på gång den natten och det tog tid att få komma in i ett ledigt rum. Kl23 fick mamma äntligen lustgas och efter en kaotisk tillställning där allt hände på en gång var jag ute kl23.48! Att jag skulle hinna innan tolvslaget var det väl ingen som trodde, men jag är snabb jag. Rebecca Raketen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar