söndag 17 juli 2011

Fotboll

En rund sak som med all säkerhet kommer att få en plats i mitt liv är fotboll. Precis som allt annat i mitt liv är det under tillväxt, just nu så ligger jag ganska lågt med mitt intresse. Men igår höll jag mig vaken för att se slutet av damernas brons-match i fotbolls-VM. Och det var det verkligen värt - vilket mål som Marie Hammarström bjöd på! Och tredje bäst i världen är ju inte fy skam. Det gör ju att vi dessutom får vara med i OS nästa år. Själv är jag nog lite för liten för att vara med (är väl ungefär samtidigt som jag tänkte börja gå) men den som väntar på något gott...

Så en kort sammanfattning av mitt fotbolls-engagemang: Målet är självklart först och främst att spela själv. Men i väntan på det så får jag hålla tillgodo med att heja fram andra. Landslaget är självklart alltid spännande. Mitt lag i allsvenskan är IFK Göteborg. Och i superettan kommer kanske storasyster få mig att heja på Ljungskile, något som hennes faddrar har lärt henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar