lördag 23 juli 2011

Lite av varje

Detta har jag pysslat med de senaste dagarna:
Onsdag
* Vi stannade på Tången till sen eftermiddag, det var fint väder, lagom varmt i skuggan för min smak. Jag slappade i mammas knä medan Lydia lekte och badade med pappa. Härligt var det! Sedan bar det av hem till Lysekil, vi åkte med tre färjor på vägen.
Torsdag
Röe gård
* Fullspäckat program. BVC på eftermiddagen, min tillväxtkurva slår alla med häpnad. Nästan ett halvt kilo hade jag gått upp på en dryg vecka! Mammas dundermjölk måste innehålla grädde. Efter BVC plockade mamma och jag upp resten av familjen och åkte till Röe gård.
Där träffade vi Lydias vänner och tillhörande föräldrar. Efter lite skrik sov jag gott i vagnen.

Nästa punkt på schemat var att skynda hem för att laga middag, kan inte säga att jag bidrog särskilt mycket men underlättade en hel del för mamma och pappa genom att sova. Lagom till gästerna kom vaknade jag dock, är ju en social liten varelse. Det var min framtida doppräst som kom på besök med sin fru, Hans och Berit heter de.


Fredag
*Intet ont vetande följde jag snällt med familjen till Näl utanför Trollhättan. (Hann även med ett stopp på Torp.) Hade jag vetat vad som väntade så hade jag protesterat det bestämdaste. De visade sig nämligen att de skulle undersöka mina höfter med ultraljud (vilket inte "erbjuds" i Göteborg, de verkar vara humanare där..). Arg som ett bi blev jag, ont gjorde det, men mina höfter var OK och de tyckte jag hade starka ben. Såklart, mjölk ger starka ben.
Betydligt roligare var det att sedan åka hem till familjen Möttönen utanför Brålanda. Var ju där så sent som i midsomras, då dock i magen. Nu fick jag träffa Matilda, knappt 1år, live. Hon är nästan mitt emellan Lydia och mig i ålder, vi kan nog ha det roligt ihop alla tre om några år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar