tisdag 12 juli 2011

Min storasyster och jag

Min syster Lydia är så fin. Hon är också ganska högljudd, intensiv och lite bufflig. Men hon vill väl och tycker om att vara med mig, så mycket att mamma och pappa av någon anledning ibland måste lyfta bort henne.

Lydia säger bland annat "mera bebis" (när hon vill vara med mig), "bebis äter" (eller "bebis biter.."), "bebis sover", "klappa bebis" och pratar till och med om "bebis" i sömnen. Hon älskar att vara med och titta när jag får ny blöja. Hon älskar att klappa mig på huvudet. När hon vaknar om mornarna är ofta det första hon säger "bebis", liksom om hon har varit borta ett tag, t ex på stranden. Jag verkar ha gjort intryck i hennes liv. Och hon i mitt. Känner så väl igen hennes röst (mest är det skrik, skratt och stoj) från tiden i magen, roligt att få umgås mer på riktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar