tisdag 12 juni 2012

Studiebesök

Halkar efter lite ibland här på bloggen och ni som är trogna läsare har kanske märkt att jag ofta skriver liksom i sjok. Nu så vill jag berätta att jag för en vecka sedan var på studiebesök på den förskola jag kanske ska gå på om något år. Känns väldigt avlägset just nu men ändå roligt att se vad som kanske väntar.

Mamma och pappa var också med, och så Lydia förstås, liksom de andra barnen på Hummerns grupp med sina syskon och föräldrar. Barnen hade vernissage av vad de gjort under året. Temat var vatten. Det var massor med olika saker som hade gjorts. Trodde barnarbete var förbjudet men det verkar trots allt ganska roligt. Sedan var det sångstund innan alla barnen sprang runt och lekte med varandra.

Jo, nog kan det bli bra där. Men ett tag till får det vänta. Först skall det bli föräldraledighet med pappa. Fast å andra sidan... Då kanske det blir förskola rätt snart. Undrar hur mycket tålamod han har egentligen...



Härliga grönområden att krypa runt på.. men när jag börjar på förskolan kan jag nog gå? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar