torsdag 21 juni 2012

En korkskruv på besök i Göteborg

Lördag till måndag har vi varit hos farmor och farfar i Göteborg. Pappa var med på lördagen men tog bussen till Lysekil på lördagskvällen. (På söndagen åkte han bort och kom hem idag, torsdag, till Lysekil igen).

Mamma, Lydia och jag gick på dop i Fässbergs kyrka på söndagen - lille Efraim skulle döpas. Extra intressant att höra om namnvalet på tårtkalaset efteråt då modern har doktorerat i namngivning som social markör.

Annars var det mys som gällde. Farmor kallade mig korkskruv då det är ett riktigt aber att få på mig blöja och kläder. Det är ett av mina epitet.

Jag var gladare än så här på dopet, jag lovar. Här i lekrummet i församlingshemmet. 

Så här äter man tydligen en spettekaka

Tillbaka hos farfar och farmor efter dopet

Lydia och jag i farfars famn - jag sökte mig ofta till den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar