onsdag 27 juni 2012

Min midsommarafton

För andra året i rad firade jag midsommar hos Johan, Veronica och Matilda i Brålanda. Förra året var jag dock i mammas mage, detta året var det Veronicas tur att ha en bebis i magen. Spännande att se vad det är för en!

Vi var åtta vuxna och tre (fyra) barn som firade tillsammans - det var verkligen urmysigt. Midsommarlunchen i det gröna med vackra rapsfält som inramning, det är inte tokigt alls det. Stora grönområden utan risk för bilar, stor sandlåda och gunga i träd är allt vad en bebis kan önska sig. Lite jordgubbar på det och dagen är fulländad.

Min första krans fick en liten tvist tack vare Lydia, som hittade en STOR blomma i trädgården. Men det var inte många sekunder jag ville ha den på huvudet, snarare handlade det om hundradelar, så den som ville fånga en bild fick vara snabb.

Sent på kvällen tog mamma en promenad med mig i vagnen, jag somnade gott i min sovsäck efter en toppendag.

Nyanlända







Matilda är jättebra på att gå - men hon kan krypa också!



Lydia med sitt bidrag till min krans







Nattning - men fortfarande ljust

1 kommentar:

  1. Vilka fina midsommarflickor!
    Nu får vi ta och ses snart tycker jag, går på semester om två veckor och då vet ni var ni hittar mig :-)
    Kram Maria O

    SvaraRadera