tisdag 5 juni 2012

11 månader

För några dagar sedan (närmare bestämt i torsdags), inför flera oberoende vittnen, stod jag plötsligt flera sekunder helt på egen hand. Det var inte planerat och jag blev rätt förvånad själv måste jag erkänna, men en rätt häftig känsla ändå.

Annars så säger jag mamma och pappa, klappar händerna om någon säger "klappa händerna" (om jag har lust förstås..) och ogillar fortsatt blöjbyten.

Dagen firades på Nordens Ark. Det blev verkligen en heldag, åkte innan tio och kom hem strax innan fyra. Jag fick mängder av frisk luft, men inte mycket kryptid. Idag protesterade jag dock inte så mycket för nattens bravader gjorde mig lite spak (liksom mamma och pappa för den delen). Var nämligen uppe två timmar i natt (plus några korta stunder) och var inte på mitt bästa humör. (Har varit så länge nu, att jag vaknar mycket på nätterna, men den senaste tiden har varit extra tuff tycker mina föräldrar).

Bäst just nu:

* Att vara UTE!! Sand, sten, gräs, klippor, vattenbanan på altanen, allt är spännande, bara det är utomhus.
* Papper, I love! I min mage finns nog ganska mycket cellulosa.. (och småsten).
* Trappor, kan klättra både upp och backa ner. Trappgrinden är tyvärr allt som oftast ivägen, men ibland så..
* Diskmaskinen - så fort jag ser att den är nedfälld släpper jag allt jag har för händer och skyndar dit. Protesterar högljutt när den snabbt fälls upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar