tisdag 5 juni 2012

Kyrkogång

I söndags så var det kyrka (igen). Som bebis är det lite svårt att tillgodogöra sig allt av vad som sker i kyrkan. Men några aspekter har jag tagit till mig...
* Se korset: Eftersom både Lyse och Lysekils kyrka har gigantiska kors hängandes mitt i kyrkan i taket är det naturligt för mig att titta på det. Det mesta andra skyms ju av kyrkbänkarna.
* Ödmjukhet: Jag kommer inte uppifrån i högmod och tittar ner på andra kommer istället krypande med ett leende på läpparna.
* Älska andra som du älskar dig själv: Många är det som vill hälsa på mig. Och (oftast) hälsar jag glatt tillbaka.
* Bli som barn: Behöver kanske inte förklaras. Jag är en naturtalang på detta område.



Trappan upp till orgelläktaren är 22 steg. Jag klättrade upp för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar