torsdag 3 maj 2012

Vattkoppor

Sent igår kväll upptäckte mamma och pappa några prickar på mig. Vattkoppor befarades. Idag fick vi besök från BVC som konstaterade att så var fallet för både Lydia och mig. Det är tydligen ur de vuxnas perspektiv bra att vi är sjuka samtidigt. Och visst, eftersom vi kommer att hålla oss hemma ett tag framöver förstår även jag att det kan bli lite väl isolerat om vi byter av varandra.

Detta ger nytt ljus på varför jag varit lite kinkig senaste tiden, vilket mamma trott berodde på snuva och en tand som spruckit fram i övre tandraden. Idag var dock min piggaste dag på några dagar så prickarna i sig är inte så dumma just nu. Men jag hörde hur de pratade om att de kunde börja klia och om potatismjöl och allt möjligt.. Och i kväll var Lydia varm och kliade sig endel. Får se hur vi klarar oss..

Lydia fick alltså stanna hemma från förskolan, tillsammans har vi lekt och haft det inte så tokigt alls efter att ha vinkat av mormor och morfar på morgonen. Peppar, peppar, låt det fortsätta så.




På rymmen.

Man blir lite smutsig av att rymma...

2 kommentarer:

  1. Kli inte, då får du ärr som varar hela livet. Jag har några snygga i pannan.
    Krya på er!
    Maria O

    SvaraRadera
  2. Ajdå, till min stora förtret är jag inte så bra på att precisera mitt kliande, men det är kanske bra trots allt!

    SvaraRadera