lördag 26 maj 2012

Fisken i vattnet

Ibland förstår jag inte riktigt hur mina föräldrar tänker. Idag är det (ännu en dag med) högsommarvärme. Därför gjorde vi två strandhugg - ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Så långt så förstår jag precis hur de tänker. Bra tänkt... Men när de sedan tänker att alla som vill förutom jag får bada i havet... Då hänger jag inte med längre. Och jag är inte tjejen som tyst gillar läget utan jag är tjejen som använder mina små lungor med de stora röstresurserna för att klaga.

På förmiddagen var vi på Gullmarsbaden och då sov jag stora delar av tiden. Och därefter var det såpass långt till vattenbrynet att jag aldrig riktigt fick smak på det. Men när vi kom till Kolleröd på eftermiddagen då var det bara en sak som gällde - ner till vattnet!

Förväntan i luften


På stranden finns mycket ätbart (om ni frågar mig)

Soppatorsk

Kolleröd, dagens andra strand

Dags att ta ut kursen

Äntligen i mitt rätta element


Kall storasyster, trots 26 grader i skuggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar