söndag 27 maj 2012

Så glimrande var aldrig havet

Underbara vatten, underbara sand, underbara strand, underbara.. brygga. Klättrade upp och ner (ja, jag kunde faktiskt ner också till mina föräldrars förvåning och beundran) på bryggan flera gånger när vi besökte Kolleröd idag.

Det var inga glada tillrop från mig och storasyster när vi skulle plocka ihop. Mamma och pappa diskuterade innan vi "fångades upp" vem som skulle protestera mest högljutt när vi motvilligt skulle "tas bort" från stranden. Båda trodde på mig, och då är ändå inte Lydia direkt känd för att vara särskilt tjänstvillig i sådana lägen.

Vi drog ändå ganska jämnt skägg, storasyster och jag. Vi är riktiga vattendjur båda två och jag har dessutom fått uppleva en nyvunnen frihet - att få upptäcka en strand med allt vad det innebär. Klart att man inte då säger ja och amen till att få på sig blöja och kläder och stuvas in i en bil?

För att trösta oss och få oss på lite bättre humör utlovades dock en ny strandtur i morgon - om vädret bjuder. Tidig förmiddag eller sen eftermiddag, det är då vi passar på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar