söndag 13 maj 2012

Fårsläpp

Idag kom solen fram igen efter att ha gömt sig en längre tid. Passade perfekt då vi skulle på utflykt till Nordens ark och titta på årets fårsläpp. Mamma, Lydia och jag gjorde sällskap med Amanda och Albin och deras mamma, deras pappa jobbade liksom vår idag.

Jag satt verkligen på första parkett (i min vagn) när fåren och lammen kom rusande längs vägen. "Bä, bä" hördes hela tiden, de sprang och skuttade och verkade glada. Slutmålet var en stor grön äng där de fick beta gräs under bar himmel. Fotnot: även jag brukar smaka på gräs, jag tycker faktiskt inte det smakar så tokigt alls, men det uppskattas inte av de vuxna i min omgivning.


I jämnhöjd med fåren, perfekt!

På grönbete

Barfotaväder tyckte jag och slet av mig sockan

Picknick i det gröna

Häst i nya lekparken
Vi hann även med att titta på de andra djuren på Lantgården, ha picknick och besöka den nya lekparken. Jag åt mina första jordgubbar, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar