onsdag 16 maj 2012

Sista sagostunden?

Jag måste erkänna att jag blev lite orolig när jag hörde att det var den sista sagostunden på Biblioteket i måndags. Tills jag förstod att det var den sista för just den här gången, för just den gruppen på Biblioteket, inte sista gången jag får läsa sagor någonsin. Eller sagor och sagor. I ärlighetens namn är det väldigt korta sagor vi läser. Typ "mu säger kossan". Eller "bä säger fåret". Men det är trevligt ändå, även om jag har lite för mycket kryp i benen för att kunna sitta still.

Fem tillfällen var planen att jag skulle vara med på detta. Jag var med första och sista gången då sjukdom och annat kom emellan. Men jag har fått mersmak, tyckte särskilt om pausen där vi fick tugga på böckerna. Så det kommer nog bli mycket böcker och läsning i mitt liv!

På spaning efter spännande litteratur
Dags för sagostund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar