måndag 14 maj 2012

Disco och fotboll

I söndags så gjorde jag ett studiebesök "på pappas jobb". Pappa försvinner ju iväg på morgonen och man vet ju aldrig riktigt vad han egentligen gör på dagarna. Denna söndag var det konfirmation så det talades om en gudstjänst med massor av folk, typ många hundra. Sedan skulle det vara avtackning av en massa ledare och faddrar för att slutligen bli en utvärdering hemma hos kyrkorådets ordförande. Lät ju onekligen seriöst.

Fram emot eftermiddagen så kom mamma, Lydia och jag på studiebesök. Skulle bara säga hej en kort stund var tanken. Men vad möter vi? Jo, en massa god grillmat, tårta, efterrätt, musik och Premier League på TV! Vi var inte sena att haka på, Lydia och jag hade disco på altanen med några tjejer samt kollade lite på matchen.

Om det är så där att jobba så förstår jag inte varför folk fruktar att jobba till de är 75 år. Men kanske har jag fått en sned bild av vad det innebär att jobba. Framtiden får utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar