lördag 5 maj 2012

Tjejdag gav far och dotterdag

Idag var det payback-time. Pappa har varit borta på tok för mycket. När nu mamma skulle ner till Göteborg för en dag med "Chalmersgänget" (studiekompisar) så blev det alltså en "pappa och dotter"-dag. Eller rättare sagt - "pappa och döttrar med vattkoppor"-dag. Kommer bli många och långa sådana till hösten, dock utan vattkoppor hoppas vi.

Förmiddagen gick ganska lugnt tillväga. Vi hängde inomhus och efter att mamma hade åkt så tog jag en rejäl tupplur. Sedan hände... inte mycket. Förrän vi kvart i tre tog en liten promenad. Pappa trodde att jag skulle somna. Tji fick han. Strax därefter så kom Kristofer Strid, en prästkandidat som varit hos pappa i tre veckor. En trevlig kille med talibanliknande skägg, som dock inte är riktigt lika fyrkantig som talibanerna i allmänhet utan faktiskt riktigt sympatisk. Så för att söva mig så fick det bli en längre promenad, hela vägen ner till stranden. Då somnade jag. Lydia däremot återupptäckte förra sommarens gamla lekar, såsom att kasta macka och gräva ner händer och fötter. Vem sade att barn inte minns förrän de är fyra år...?

Väl hemma var det middag och efter ett tag nattning. Första nattningen utan mamma gick bra, Lydia var med och välkomnade mig i min spjälsäng. Till hennes och min stora besvikelse så fick vi dock inte sova tillsammans utan fick sova i våra respektive sängar. Förstår inte varför, nu fick pappa gå som ett pendeltåg mellan rummen. Men till slut så somnade vi.




1 kommentar:

  1. Det ser väldigt mysigt ut, och tack för att vi fick låna er kära mor en dag.
    /maria

    SvaraRadera