söndag 6 november 2011

Utflykt till Röe gård

Strax efter dopet blev alla i familjen sjuka. Alla, utom jag. Lydia konstaterades ha öron- och ögoninflammation. Därför blev det en ganska lugn vecka där vi höll oss inomhus. Lite trist då mormor och morfar var på besök, samtidigt fick vi mycket tid till att bara umgås.

På lördagen, lagom tills mammas födelsedag var alla så pass pigga att vi kunde göra en utflykt till ett av familjens favoritställen, Röe gård. Efter att ha firat mamma på morgonen åkte vi dit på förmiddagen. Mysigt!

På måndagen åkte pappa på konfirmationsläger och kom inte hem förrän på torsdagen. Mormor och morfar åkte på tisdagen, nästa gång vi ses är i Luleå till mellandagarna. Det blev tyst och tomt i huset.. eller, hur tyst det nu kan bli med en sprallig två-åring till storasyster.
Jag lånade ut min filt till min förkylde fader som glömt sin halsduk..  Inte så pjåkigt, kanske har jag startat en ny modefluga? 

Trots att Röe gård firade 20-års jubileum var vi först på plats, men det kom fler..

Pappa uppfann en ny sorts barnstol, jag hade koll på läget

Födelsedags"barnet"


Kanske sista gången Lydia gungar i bebisgungan på Röe? Nästa gång är det kanske jag som sitter där? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar