lördag 5 november 2011

4 månader


Nu är det fyra månader sedan jag först såg dagens ljus. Och då var det verkligen ljust ute. Solen sken och det var varmt, både inomhus och utomhus. Nu är det andra tider. Det blir mörkt tidigt om kvällarna och att kalla det varmt vore "att tänja lite väl på det svenska språket". Det är alltså inte bara jag som förändrats de fyra senaste månaderna, så har även vädret, årstiden.

Jag kan rotera! Inte ta mig framåt, men snurra runt min mage. Om man tar tag i mina händer när jag ligger på rygg kan man dra mig upp i sittandes ställning. Där behöver jag dock stöd, annars faller jag som en kägla. Jag har börjat leka med leksaker, kan hålla i dom och äta på dom. Hänger med bra på vad som händer i rummet, vrider på huvudet och följer med blicken.

På måndag ska jag till BVC och mätas och vägas. Krympt har jag då inte, det är ett som är säkert!

Fina fisken - en favorit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar