måndag 28 november 2011

Första advent


I helgen har jag fått en försmak av julen. Vårt hus har fått en ny skepnad - stjärnor har tänts i fönstren, vi har klätt en liten julgran till Lydias och mitt rum (den riktiga får vänta lite till), adventsljusstaken har plockats fram och lite annat smått och gott.



Pepparkaksgummor

Granen pryddes med änglar, pumlor och annat fint

Resultatet från torsdagens kransbindning

Igår på första advent tände vi det första av fyra ljus och jag fick ha på mig fina, juliga kläder när vi åkte till kyrkan. Där var det många levande ljus och framförallt många människor. Kör och barnkör sjöng vackra psalmer och sånger, pappa predikade som vanligt och Lydia försökte som vanligt springa fram till altarringen. En gång lyckades hon dessutom, till hennes stora glädje och till mammas förtret. Lydia och jag hade faktiskt ett litet samarbete där – jag uppehöll mamma så att Lydia kunde få fritt fram.. Vad gör man inte för sin syster?

När alla fyra ljus är tända på adventsljusstaken, då är det snart jul. Längtar redan!

Adventsfin

1 kommentar:

  1. Vilken söt adventsklänning du har Rebecca!
    /Maria O

    SvaraRadera