torsdag 5 januari 2012

Tillbaka till verkligheten

Igår vaknade jag i Luleå men somnade hemma i min egen säng. Det var tre bilresor och två flygturer däremellan. Inte minst mamma och pappa gruvade sig å mina vägnar för landningarna men denna gång gick båda super. När det inte gör ont i öronen är det faktiskt riktigt trevligt att flyga, man kan till exempel flirta och charma andra passagerare.

Farmor hämtade oss på Landvetter och efter ett litet stopp på Hagmarksgatan åkte vi till Lysekil. Vi kom fram sent så det var bums i säng.

Kändes lite ödsligt att komma hem till ett tomt hus. Senaste tiden har vi träffat så många människor att jag blivit van vid ständig liv och rörelse. Min bild av Luleå är att man inte gör annat än umgås, har festligheter och äter god mat, åker pulka och skottar snö. Aldrig vardag bara fest. Vardagen, finns den bara i Lysekil?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar