torsdag 5 januari 2012

Sex månader gammal

Lite om mig, ett halvår idag:

*Knubbig som få och söt som socker.

*Världens gladaste och goaste bebis, hamnar åtminstone på topp-tio (bekräftar säkra källor som mor och far). Ett leende är aldrig långt borta. Är en social liten varelse.

*Tar mig runt på mitt eget lilla sätt, åt sidan, lite framåt och mycket bakåt. Reser mig upp högt, högt med händerna så att magen inte ligger mot golvet, då glider jag oftast bakåt. Borrar sedan ner näsan i marken och kickar med benen, ibland drar jag in benen under magen. På detta sätt kommer jag lite framåt (och min stackars näsa får sig en törn, i morse blödde jag till och med lite näsblod..). Jag anar att om jag kombinerar dessa två färdigheter och gör dem samtidigt, kan jag skörda stora framgångar. Men det är minsann en nöt att knäcka. Och som det är nu kan jag ju ändå förflytta mig runt i rummet och är mamma och pappa lite oaktsamma är till exempel en närliggande tidning ett hett villebråd. In i munnen ska den! Liksom det mesta annat. Jag är nämligen även bra på att greppa saker och ting.

*Sitter ganska stadigt på egen hand, men det är bra om någon fångar upp mig när (inte om) jag vinglar omkull..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar