tisdag 3 januari 2012

Snöupplevelser i Ragg

På nyårsdagen åkte vi till Raggvaldsträsk utanför Skellefteå. Jag var spänd av förväntan att för första gången få träffa mammas kusin Sara som jag fått mitt andranamn efter. Fick höra innan vi kom fram att hennes man heter Ola och deras tre barn heter Gustav, Minna och Kajsa. Kajsa är bara året äldre än mig.

Vi var där i ett dygn och hade det alldeles fantastiskt bra! Snön som föll i stora flingor ramade bokstavligen in tillvaron. På gården hade de en jättestor snöhög perfekt att leka i. Jag höll mig dock till vagnen eller famnen när vi var utomhus, än har jag inte fått pröva på terrängålning.


Tremänningar
Sara och Kajsa

Familjen Lindströms nya vrålåk. Lydia fick sig sin första tur någonsin. 



Insnöad
Katten kom fram och hälsade. Tycker nog att jag är rätt oförarglig..
Ute var det snö, inne var det mys. Älggryta, jordgubbskräm, polkagriskaka, med mera, med mera, jag tror jag smäller av så gott allt såg ut. Nä, kom igen nu mamma och pappa, ge mig lite annat än bara mjölk tack! Och potatis i all ära, varför står inte polkagrisar högt upp på smakintroduktionslistan?

Hmm, jag tror inte mammas hemlängtan till norr blev mindre av denna tripp. Jag förstår henne.



Mums..

1 kommentar:

  1. Ser jättemysigt ut, men H då får inte få för mycket hemlängtan, vill ju inte att du flyttar ännu längre bort.
    MO

    SvaraRadera