onsdag 5 oktober 2011

Tre månader

Idag var det tre månader sedan jag föddes. 92 dagar gammal är jag en brådmogen liten tjej som är stark i nacken och stabil i kroppen. Men framförallt är jag kramgo, mysig och glad. Nära till leendet och skrattet. Gillar ögonkontakt, att man pratar eller sjunger med mig och lite massage tackar jag inte nej till. Gillar att bada, tycker om skötbordet.


Jag gillar inte magknip, att vänta på mat på kvällarna eller ligga på golvet helt själv när jag tröttnat på babygymmet. Är det något jag inte tycker om så märks det tydligt, jag har en ganska hög stämma. Men mina glädjetjut är vanligare än skriken. Jag är en nöjd liten människa.

Dagen till ära har jag gripit tag i några slags ringar som hängts upp i gymmet. Hade de hängt där tidigare hade jag kanske gjort det tidigare, om det tvistar de lärde, men nu har jag fixat det i alla fall. En liten seger.

Dessutom har jag fått två sprutor i mina ben, ingen trevlig upplevelse men det ska visst innebära att jag slipper vissa sjukdomar framöver. Det var på BVC där jag mättes och vägdes också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar