söndag 23 oktober 2011

Mitt dop - Mina faddrar

Lördagen två veckor innan dopet träffade jag mina faddrar för första gången. Känns som mina föräldrar har gjort ett riktigt bra val. Faddrarna skall vara förebedjare och förebilder. Mina är verkligen båda dessa saker. De heter Karin och Fredrik Balldin. Dessutom har de en son som heter Melker som en bonus. (Lydia har ett särskilt gott öga till honom.) Eftersom de är mina faddrar kan det vara värt att berätta lite mer om dessa fina människor.
* Fredrik är bördig från Minkvägen i Falkenberg. Han är en gammal vän till pappa sedan 1996 då deras vägar korsades på Åh stiftsgård under ett konfirmandläger. Sedan har de umgåtts mer eller mindre frekvent sedan dess, bl a delade de lägenhet i tre år. Det var under den tiden som mamma och pappa träffades på en Israelsresa som även Fredrik och Karin var med på. Fredrik är milt uttryckt fotbollsintresserad och har åkt på otalet VM och EM, däribland VM 2006 då pappa fick följa med i en gemensamt ägd husvagn. Bortsett från fotboll så är Fredrik ungdomsledare i Buråskyrkan och även bibellärare på ett hörn.
* Karin kommer från Hajom, en inte alltför stor ort i Marks kommun. Karin är just nu mammaledig men är i startgroparna för att jobba som sjuksköterska - enbart en termin återstår av utbildningen. Hon är en glad och trevlig prick med många goda sidor. Dock skall man undvika att förvara styrketräningsredskap på toaletten om hon är i närheten, annars är det hög risk att man får en pulvriserad toalettstol. (Vilket hände en novembernatt på den tiden när pappa och Fredrik delade lägenhet.)

Familjen Balldins kom hit i lördags vid lunchtid. Strax innan hade Lydia somnat. Vi lunchade och sedan var det dags för Melker att sova. Fredrik demonstrerade stolt Melkers nya resesäng. Den var ett tekniskt mästerverk (som inte krävde speciellt mycket tekniskt kunnande av användaren). Lagom till Lydia vaknade så hade Melker somnat. Men till slut var alla vi barn vakna samtidigt. Vi lekte tillsammans men jag hade lite svårt att hänga med i de stora barnens tempo.

Fick ett par virkade skor som Karin hade gjort. Så söta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar