lördag 21 juli 2012

Sommar(o)vanor del 1

På sommaren är det lite mer lay back och man kan göra som man vill. Tidigare har jag varit storförtjust i att bada i havet, men sedan en våg sköljde in och var lite skrämmande när jag satt i strandbrynet så har jag blivit lite mer reserverad till att bada. Trivs bäst med att vara i pappas famn så där någon halvmeter över havsytan än att vara i vattnet själv.

Som tur var så innebär inte detta att jag måste avstå helt från att bada ändå. Vi har en balja i duschen som jag använder lite då och då. Sedan har jag hittat min egna lilla pool. Det är Pålssons (grannen-släktingen) som har en skål utanför entrén som jag numera badar flitigt i. Den sägs egentligen vara till för att skölja av sand på innan man går in men funkar mycket bättre som badkar. Eller vad tycker ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar