tisdag 10 juli 2012

Mitt rum


Hej här bor jag!

Let me introduce.. mitt första rum. I sann inredningstidnings-anda. Så njut, så här välstädat lär det aldrig bli igen. För livet är mer dynamiskt än en IKEA-katalog.

Vissa viktiga detaljer saknas, såsom min säng, gardiner, matta och lite annat, men mycket annat har kommit på plats sedan det bestämdes att detta rum skulle bli mitt! Möbler har slipats och målats turkosa (skötbord med byrå och hylla, docksäng, ram, hyllplan). Väggarna har målats och tapetserats, liksom en pall. Täcke och kudde till docksängen har sytts, liksom vimplar i samma tyg (det senaste har dock inte kommit upp än). Några möbler har inhandlats - bänk och sittpuff - liksom två lampor.






Namnskylt bröderna Jönsson köpte i Tanzania




Skötbordet har fått ny färg.. och kan ändra form när skötdelen inte längre behövs


Spisen är en ettårspresent..
Mys- och läshörna


Doppresenter

I väntan på min säng sitter jag gärna i denna..

Doppresenter

När jag föddes virkade min fadder Karin dessa fina Converse..

Skyddsängel.. även denna en doppresent (från mor och far)

Nu är jag snart redo att flytta in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar