tisdag 27 mars 2012

Släpp bebisarna fria, det är vår!

När våren kommer är det en massa spännande saker som skall fixas. Det är mycket som skall göras i trädgården. Och då tänker jag inte bara på buskarna som skall beskäras och ansas utan även på allt som storasyster vill göra: Plocka fram vattenbana, spela fotboll, installera lite egna planteringar, kolla grusgångarna, spela lite mer fotboll och utforska grannens trädgård.

Igår hade vi en trädgårdsstund tillsammans. Jag kröp omkring, Lydia hjälpte till och varvade det med lite fotboll. Ibland fick jag också vara med. Pappa gick loss med sekatören på hallonbusken och björnbärsbusken. Dessa buskar brukar kallas för monstret i familjen. Deras långa och lite skrämmande grenar kan växa enormt. Förra året lyckades en gren ta sig från stammen längs hela häcken, gjorde en 90 graders sväng och tog sig upp på altanen - en tillväxt på över fem meter. En annan gren tog sig åt andra hållet ut ur trädgården, ner på allmänningen och slog rot där. Tror snart vi skall ta med den på en casting till någon kommande skräckfilm. Fast titeln "Hallonbusken 3" kanske ändå inte låter så hemskt...

Lydia planterade ett eget träd.

Vårkänslor systrar emellan

Tittut

3 kommentarer:

  1. Är jag medskyldig till den där monsterhallonbusken? Ska jag ta med egen sekatör nästa gång jag kommer på besök?

    SvaraRadera
  2. Nej den röda hallonbusken växer (oroväckande?) beskedligt. Det är den gula hallonbusken inlägget handlar om. Men framförallt ändå björnbärsbusken.

    SvaraRadera