måndag 5 mars 2012

Medicin istället för tårta

Idag skulle jag fira 8 månader. Men någon tårta på sängen blev det inte utan istället en resa till doktorn. Fick ont i örat i helgen och dessutom lite utslag. Mestadels så har jag varit vid gott mod men det är klart att jag inte riktigt är mitt vanliga glada jag.

Som tur var så behövde vi inte åka in i natt, vilket vi kanske trodde först. Tur det då det hade inneburit en resa till NÄL 8 mil bort. (Om någon politiker läser detta: Se till att öppna nattjouren på vårdcentralen igen!)
Sagt och gjort - utan någon tårtpuré men väl med pappa så befann jag mig klockan 09:00 på vårdcentralen. Och hej vad det gick undan. Fick sitta knappt 15 sekunder i väntrummet innan jag var inne hos doktorn. Om man summerar besöket så blev det lite plus och minus:
PLUS:
* Läkaren tyckte att det var roligt att umgås med mig. Vi hade kul ihop.
* Hon trodde att jag kanske skulle kunna vara frisk redan imorgon.
MINUS:
* Hon var inte alls säker på att jag skulle vara bra imorgon...
* Det är inte roligt när någon vill köra upp en ficklampa med förstoringsglas i örat. Särskilt inte om man har ett så litet öra som jag har.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar