måndag 20 februari 2012

Sjuuuk

Jag höll ut länge men sedan kunde jag inte motstå de baciller Lydia troligen släpat med sig hem från förskolan. I helgen har jag varit rätt mör, febrig, snuvig, hostig och min mage är ur balans. Stundtals kvicknar jag till och leker på golvet, men uthålligheten finns inte där och jag gnäller och vill vara i famnen. Med all rätt tycker tack och lov alla i min närhet.

Förra helgen var vi extremt sociala. Jag var med på middagsbjudningar både i Torgestad och på Torpet, fick besök av familjen Ryhage mitt på dagen på lördagen, dop på söndagen, och besök av farmor och farfar på måndagen. Denna helg (ja nästan hela veckan) har vi hållit oss för oss själva av förklarliga skäl. Igår kväll kom dock farfar för att fortsätta och nästan slutföra ett projekt som är väl värt ett eget inlägg. Mer om detta senare..

Mamma och jag åkte en sväng till BVC idag. Jag hade inte växt så mycket och därmed plötsligt hamnat mitt på medelsvenssonbebis-kurvan. Trolig förklaring till detta är nog min ökade rörlighet och kanske till viss del senaste dagarnas sjukdom. Men anledning till oro fanns inte!

Nu vill jag dock tillfriskna. Har så mycket roligt att se fram emot till helgen (bär av mot Göteborg och dop bland annat) och bara om någon dag kommer Randi på besök. Så nu vill jag bli pigg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar