onsdag 15 februari 2012

Full fart och lite feber

Än ligger snön utanför men själv är jag lite som en kalv på grönbete. Att komma på hur man rör sig är ungefär lika roligt som ett kalvsläpp. Plötsligt kan jag utforska huset här hemma på egen hand. Till min stora glädje och ibland till mina föräldrars oro. Förstår dock inte riktigt varför - själva poängen med ett kalvsläpp är väl att man skall få beta och tugga lite fritt var man vill. Så varför får inte jag stoppa vad jag vill i munnen...?

Om min energikurva går spikrakt uppåt så har storasyster haft en dipp i några dagar. När farmor var här så tyckte hon att Lydia verkade lite hängig och kanske höll på att bli sjuk. "Nej då, ingen fara med henne" sade pappa och farfar. Men kvinnlig intuition har aldrig varit deras starka sida.

Nu är det dock inget unikt att vara sjuk i Lysekil just nu. Det är rekordmånga unga som är sjuka. Av pappas 35 konfirmander så kunde bara 13 komma i tisdags. En klass på Gullmarsskolan hade 22 sjuka elever och många klasser har slagits ihop två och två för att få normalstora grupper, nu när även lärarna är sjuka. Tur att det är sportlov nästa vecka så folk får sluta hosta på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar