lördag 14 april 2012

Försäsongsträning

Det kommer att bli mycket fotboll i sommar. I juni är det EM i Ukraina och Polen. Och i juli blir det säkert många spännande matcher med alla släktingar på Orust. Denna helg så gav storasyster mig lite extra inspiration då hon fått ett nytt set med en boll och fyra koner.

För min del är det bra att EM ligger innan jag skall börja spela själv. Dels för att man då kan lära sig taktiska knep av proffsen när man tittar på matcherna. Men framför allt för att det ger mig en extra månad till försäsongsträningen. Detta år handlar försäsongsträningen för min del inte bara handlar om kondition såsom brukligt är. I år är det även fokus på teknik. Och då menar jag inte bara överstegsfintar och klacksparkar, utan sådana saker som att kunna gå och springa, vilket jag hoppas göra till sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar