torsdag 5 april 2012

9 månader firades på Nordens ark


En prickig katt (fotograf Maria O)

Ser ni längst bort i trädet? Maria var snabb med kameran.. för den kunde hoppa ner (och upp igen)
För en månad sedan när jag blev åtta månader fick jag penicillin utskriven. Idag när jag blev nio månader har jag haft det betydligt bättre. Denna gång ordinerades jag inte medicin utan frisk luft - tillsammans med Maria O har Lydia, mamma och jag spenderat flera timmar på Nordens ark. Min enda anmärkning är att jag inte fick så mycket kryptid, i övrigt var det underbart.

Vi såg bland annat leoparder, världens snabbaste fågel pilgrimsfalken, skruvhornsgetter som klättrade i träd, nykläckta kycklingar och lamm på darrande ben. Vi åt lunch i Varghuset, där vi såg massor med vargar springa omkring med bara glas emellan. Att fika på Lantgården hann vi också med, att fika är ju halva grejen med utflykter.

Nytt för i år var en mycket sällsynt packåsna. Får ej klappas av obehöriga då den är utrustad med två sylvassa tänder. 
Diner with Wolves 
Birth of the Lambs 
Fika bör man annars dör man

1 kommentar:

  1. Tack själva, det var jättemysigt att spendera en hel dag med så härliga tjejer.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera