lördag 14 april 2012

Badsäsongen

Att bada ligger mig varmt om hjärtat. Inte så konstigt när man tillbringat nästan halva sitt liv i vatten i mammas mage. Men att badsäsongen skulle börja redan denna helgen trodde jag inte. Särskilt inte med tanke på att det snöade förra helgen.

På kvällen idag så gjorde vi ett strandhugg med hela familjen. Frimodigast i familjen var Lydia som glatt sprang omkring i vattenbrynet i sina nya stövlar. Finessen med dessa stövlar är att de är extra låga, något som... kanske inte är helt bra när man vill ut på djupt vatten. Så efter ett tag så var Lydia rejält blöt. Mamma och pappa undrade om hon inte började bli kall. "Det är nästan som jag simmar" svarade storasyster då glatt och obekymrat.



2 kommentarer:

  1. Hon får skaffa vadarstövlar! Eller göra som min brorsdotter som klev i mina stövlar, de räckte henne ända till blöjan :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på dig och mamma! Den gillar jag jättemycket!

    SvaraRadera